cookies
Du hittar våra "cookies" läckra
Syftet med cookies på Muzikers webbplats är att göra ditt besök hos oss till en trevlig upplevelse hela tiden. Samtycke till användning av alla cookies genom att klicka på knappen "Jag godkänner", eller i inställningarna välj bara de du gillar. Mer information.
Jag godkänner
Avvisa

Förlängd garanti

Ingen kan garantera att något inte kommer att gå fel. Men du kan köpa en förlängd garantiperiod. Om du gör det kommer vi att reparera eller byta ut den felaktiga produkten under denna period.

Skydda dina glädjeämnen

Med extratjänsten ”Förlängd garanti” får du extra tid när din produkt täcks av vår garanti. Du kan lägga till ett extra år till de vanliga 24 månaderna, under vilka vi garanterar att din produkt kommer att vara fullt fungerande och utan defekter.

För din sinnesfrid

Det är viktigt för oss att din glädje är utan onödig oro. Förläng garantin med 1 eller 3 år och njut av nya saker utan oro ännu längre.

För ytterligare information och detaljer om utökad garanti, se vår Villkor, eller kontakta vår kundtjänst.

Exempel nr 1

  • Du köper en gitarr för 8 765 kr.
  • Du köper också den extra tjänsten Förlängd garanti med den.
  • En defekt uppstår på gitarren efter garantiperioden.
  • Din gitarr repareras på Muziker för 5 522 kr (63% av gitarrens pris).
  • Eftersom du har köpt tilläggstjänsten Förlängd garanti betalar du inte en enda krona.

Exempel nr 2

  • Du köper en golfklubba till ett värde av 2 902 kr.
  • Du köper också den extra utökade garantiservicen med den.
  • Din golfklubba kommer att gå sönder efter garantiperioden.
  • Eftersom du har köpt en förlängd garanti har du rätt till en reparationsåterbetalning på 1800 kr (62 % av varans ursprungliga pris).

Exempel nr 3

  • Du köper en skoter för 11 644 kr.
  • Du kommer att köpa en extra service förlängd garanti med den.
  • Din skoter går sönder efter garantiperioden. Din skoter går sönder efter garantiperioden. Din skoter går sönder efter garantiperioden.
  • Eftersom du har köpt en förlängd garanti kommer vi att kompensera dig för reparationen till ett belopp av 6870 kr (59% av skoterns pris).

Hur gör man?

FAQ


Vad omfattar den utökade garantin?
För samma produktfel och funktionsstörningar som i fallet med standardgarantin.

Vad täcks inte av den utökade garantin?
För förbrukningsvaror, färskvaror, oförpackade, använda eller skadade varor, eller för sådana fel som vi inte skulle känna igen ens under standardgarantin (till exempel: fel orsakade av oprofessionell hantering, blixtnedslag, datorvirus, felaktig hantering, ändring av produktens originaldelar, och så vidare). Möjligheten att aktivera den utökade garantin gäller inte för alla produkter i vårt erbjudande.

Vad har du rätt till vid en reklamation under den utökade garantiperioden?
Vi tillhandahåller kostnadsfri reparation av produkten. Om produkten har ett irreparabelt fel och reparation inte är möjlig, tillåter vi dig att returnera varorna och betalar dig restvärdet av varorna i form av en finansiell kupong för ditt nästa köp. Restvärdet är produktens inköpspris minskat med 1 % för varje månad som produkten använts. Tidsfristen för att behandla ett klagomål kan vara längre än 30 dagar vid mer krävande diagnoser eller reparationer.

Kan en juridisk person (företag, organisation) också aktivera en förlängd garanti?
Ja, det kan det. Enligt lag har en juridisk person endast rätt till en förkortad 12-månaders standardgarantiperiod. Denna kan förlängas med 1 eller 3 år, vilket ger en total garantiperiod på 2 eller 4 år.

Jag vill returnera varorna. Ersätter ni inköpspriset för den utökade garantin?
Om du returnerar varan med den aktiverade utökade garantin återbetalar vi hela köpesumman: varans inköpspris + frakt + inköpspriset för den utökade garantin.

Jag gjorde anspråk på varorna under den lagstadgade garantin. Vad händer med den utökade garantin?

Om du åberopar ett produktfel under den lagstadgade garantiperioden (dvs. om den utökade garantin ännu inte har börjat gälla) och vi reparerar de reklamerade varorna, fortsätter den utökade garantin normalt.
Om vi förser dig med en utbytesprodukt gäller din utökade garanti naturligtvis även för den nya produkten.
Om du frånträder avtalet i enlighet med våra garantivillkor som en del av ett klagomål under den 24-månaders lagstadgade garantin, kommer vi att återbetala inköpspriset för produkten och inköpspriset för den utökade garantin.


Hur rapporterar jag ett klagomål?

Att rapportera ett klagomål är mycket enkelt. Det finns inget onödigt pappersarbete eller telefonsamtal. Fyll bara i några fält på vår webbsida. Du hittar en snabbguide här.


MUZIKER-KLUBBEN

Dessutom kommer vi att ge medlemmar i Muziker Club ytterligare ett års utökad garanti, utan kostnad.