Professionell kundservice
På Muziker vill vi att kunden ska uppleva styrkan av högkvalitativ service redan från första kontakten. Det breda utbudet av musikinstrument, LP-skivor och CD-skivor, studiounder- och ljud-/video-utrustning samt DJ-utrustning är grunden, men det verkliga mervärdet kommer från professionell vård och personlig kontakt. Kontakten med en riktig människa kan inte ersättas av en robot eller automatiserat meddelande.
Vårt kundvårdsteam består av musiker och experter inom musiksegmentet som känner produkterna och kundernas behov perfekt. Teammedlemmarna är antingen modersmålstalare eller experter i sina respektive främmande språk och kan därför kommunicera professionellt på flera europeiska språk och uppfylla olika kundkrav i våra e-butiker i 35 länder i Europa.
Vi kommunicerar med kunderna via snabb chatt, telefon eller e-post. Vi kan guida dem genom vårt sortiment av musikinstrument och tillbehör, jämföra funktioner, egenskaper och parametrar, kontrollera kompatibilitet med andra produkter och rådgiva vid val baserat på spelstil eller erfarenhetsnivå. Vi ger också ytterligare information om orderhantering, betalning, leverans eller aktuell status för reklamationer.