cookies
Du hittar våra "cookies" läckra
Syftet med cookies på Muzikers webbplats är att göra ditt besök hos oss till en trevlig upplevelse hela tiden. Samtycke till användning av alla cookies genom att klicka på knappen "Jag godkänner", eller i inställningarna välj bara de du gillar. Mer information.
Jag godkänner
Avvisa

Försäkring av försändelsen

Tjänsten Försäkring av försändelsen täcker ersättning för skador på köpta varor genom påskyndade förfaranden om någon av följande incidenter inträffar:
  • skador på försändelsen
  • förstöring av sändningen

Transportföretag ansvarar för att varor levereras i oskadat skick. I vissa fall begränsas deras ansvar av internationella konventioner. Det innebär att den t.ex. inte täcker skador på eller förstörelse av en försändelse till följd av en naturkatastrof. I dessa fall kan det ta flera veckor att behandla ett klagomål. Genom att använda vår tjänst Fraktförsäkring kan kunden försäkra sig om en smidig, problemfri och snabbare process för hantering av reklamationer samt eventuell ersättning för skador på köpta varor om ovanstående händelser skulle inträffa.

Villkor för utförande av tjänsten Försäkring av försändelsen

Försäkringen för försändelsen täcker skador på eller förstörelse av försändelsen under transporten, från det att försändelsen lastas på det transportmedel som anges i avtalet till det att den transporterade försändelsen lossas och överlämnas till mottagaren eller någon annan person som mottagaren har bemyndigat. Vid personlig avhämtning av försändelsen på något av säljarens eller kurirens avhämtningsställen anses leveranstidpunkten vara den tidpunkt då mottagaren avhämtar försändelsen. Om försändelsen delas upp i enskilda delar för transportändamål, gäller försäkringsskyddet för varje del av försändelsen separat.

Fraktförsäkringstjänsten ger kunden fördelen att påskynda reklamationsprocessen. Kunden är skyldig att senast inom 24 timmar från mottagandet av varorna anmäla eventuell skada eller förstörelse av försändelsen till Muziker. Uppgifter om skador på varorna måste kompletteras med fotodokumentation av de skadade varorna. Muziker kommer då att organisera för insamling och returtransport av skadade varor via kurir (kostnader betalas av Muziker). Efter mottagandet av varorna kommer Muziker att skicka kunden en ersättning omedelbart. I händelse av att produkten för närvarande inte finns tillgänglig i lager, kommer Muziker att erbjuda kunden alternativa varor som ersättning.

Kunden är medveten om att den avgift som betalats för försäkringstjänsten avseende försändelsen inte kommer att återbetalas av Muziker i händelse av att avtalet frånträds. Anspråk genom fraktförsäkring kan endast göras i samband med de varor som anges på fakturan, tillsammans med den köpta fraktförsäkringstjänsten. Tjänsten kan inte åberopas för varor från andra fakturor, andra försändelser eller retroaktivt. Ett anspråk som görs genom fraktförsäkring måste adresseras till följande e-postadress: [email protected]

Exempel nr 1

  • Du köper ett par utomhusglasögon för 2902 kr.
  • Du köper också tilläggstjänsten Försäkring av försändelsen hos dem.
  • Under transporten från oss till dig skadas paketet och glasögonen får också en del skador.
  • Du har dock köpt tilläggstjänsten med paketförsäkring, så så snart den skadade varan returneras till oss skickar vi dig en ny vara utan att vänta på att reklamationsprocessen ska slutföras. Om vi inte har en ny vara i lager får du omedelbart en kupong för att köpa nya varor i vår butik.

Exempel nr 2

  • Du köper fiskespön för 1515 kr.
  • Du köper också tilläggstjänsten Försäkring av försändelsen hos dem.
  • Fiskespöna kommer att gå sönder på vägen till dig, och tydligen orsakas det av transportören.
  • Du behöver inte vänta på att hela reklamationsprocessen ska slutföras: när paketet har returnerats till oss skickar vi dig en ny vara, eller så får du en kupong att köpa i vår butik om vi inte längre har originalmodellen i lager.

Hur gör man?

FAQ


Hur många dagar har jag på mig att rapportera en skadad försändelse?
Skadade försändelser kan anmälas inom 14 dagar efter leverans. För att säkerställa en snabbare behandling rekommenderar vi dock att du kontaktar oss inom 3 dagar efter mottagandet av försändelsen.

Måste jag betala frakt igen?
Nej, naturligtvis inte, frakten är på vår bekostnad. Du har försäkrat den så att du inte behöver betala igen.

Vad händer om de nya varorna inte längre finns i lager?
Vi diskuterar en alternativ lösning och om du inte kommer överens återbetalar vi dina pengar.

Var anmäler jag ett skadat paket?
Du kan ringa vår kundtjänst, skicka ett e-postmeddelande eller kontakta oss via vår kundchatt.